6. august 2004

Uredigert pressemelding fra Teatrets Venner i Trondheim:

Vennestipend til Tone Mostraum

Skuespiller Tone Mostraum ved Trøndelag Teater er tildelt venneforeningen Teatrets Venners stipend for 2004.

Tone kom til Trøndelag Teater sist høst, og har siden markert seg i flere roller. Hun startet i ulike roller i kjempeprosjektet "24 mislykte nordmenn", gjorde deretter en sterk innsats i kritikerroste "Lilleskogen", før hun sist var å se plaskende rundt i bassenget på Studioscenen som Hilde Wangel i Ibsens "Byggmester Solness". Hun har også vært å se i den prisbelønte dramaserien "Sorte penger, hvite løgner" på NRK i vinter. Stipendbeløpet, kr. 10.000, skal Tone bruke til studiereise til København. Her skal hun bl.a se nærmere på teatret "Hotel Pro Forma", som står for et alternativt teatersyn. Dette teatret beveger seg på tvers av genrer innenfor teater, opera, billedkunst og musikk, og har iscenesatt nyskapende forestillinger både i Europa, Mexico, Australia og USA.

Teatrets Venner i Trondheim har over 800 medlemmer, og deler hvert år ut et stipend samt en kunstnerisk pris for en innsats av særlig betydning ved Trøndelag Teater.

Teaternett formidler uredigerte pressemeldinger fra norsk og internasjonalt teater. Teaternett mottar ingen betaling eller andre former for motytelser for denne tjenesten. Vi forbeholder oss retten til uten forklaring å publisere, eller la være å publisere innkomne meldinger. Hjelp oss å være oppdatert! Ønsker ditt teater å formidle noe - send oss en pressemelding! Vår epostadresse:  teaternett@teaternett.no