6. april 2005

Uredigert pressemelding fra Black Box Teater

Black Box presenterer: Radiohole: "Radiohole is still my name"

Fredag 8. – søndag 19. april kl. 19.00 – Store scene

Radiohole er en undergruppe av legendariske The Wooster Group og desidert noe av det hippeste fra New Yorks undergrunn for tiden. Dette er ekte køntri & western-teater med skyting, kaktuser, hjemmelagde kulisser og billige triks. Det er kvikke replikker og dyktige utøvere. Det er god satire, dårlige manerer og rene motbydeligheter.

Med en syltynn rammefortelling («På jakt etter en kald øl trasker en gjeng morderiske hønsehjerner inn i en fredelig landsby …»), og i en form som best kan beskrives som saloon-kabaret, brekkes amerikansk kultur ned i småstykker. Det er morsomt, det er langt ute, og vi har tatt sjansen på å invitere dem hit.

«If you learn one thing about the members of the cult theater troupe Radiohole from their deliriously entertaining current show, it is never, under any circumstances, to invite them to dinner»
(The New York Times)

For mer informasjon, kontakt Black Box Teater v/informasjonskonsulent Marianne Dyrnes Vallat på tlf. 23 40 77 73, marianne@blackbox.no. Pressebilder kan hentes fra våre hjemmesider: http://www.blackbox.no/.
Se også www.radiohole.com.

Teaternett formidler uredigerte pressemeldinger fra norsk og internasjonalt teater. Teaternett mottar ingen betaling eller andre former for motytelser for denne tjenesten. Vi forbeholder oss retten til uten forklaring å publisere, eller la være å publisere innkomne meldinger. Hjelp oss å være oppdatert! Ønsker ditt teater å formidle noe - send oss en pressemelding! Vår epostadresse:  teaternett@teaternett.no