15. mai 2005

Uredigert pressemelding fra Standup Norge AS

ØstBye og Rønning Sommershow - "Større enn ABBA"

Gjør deg klar for et forrykende standup-musikalsk sommershow på Latter, Aker Brygge!

Premiere 7. juni kl. 19.05

Opplev den kritikerroste supertrioen ØstBye & Rønning i et hysterisk morsomt standup-show med masse musikk og parodier på Aker Brygge i sommer!

Selveste parodimester Rune Andersen har standup-trioen ØstBye og Rønning som en av sine absolutte favoritter, og KLMs Lars Mjøen har sagt om dem at Ari Behn har sviktet. HER er den nye vinen. Gå ikke glipp av sjansen, løp til Aker Brygge og opplev ØstBye & Rønning i et forrykende sommershow med "Utsøkte parodier, sjarm og musikalitet".

Dette skriver kritikerne om ØstBye & Rønnings standup-musikalske show "Større enn ABBA";
- "Boblende musikalsk fantasi og parodier som tar helt av" Dagbladet
- "En fornøyelig røre av stand-up, kabaret og god, gammeldags revy" VG

ØstBye & Rønning har hele vinteren reist på turne med Riksteatret til stormende jubel og applaus med showet Større enn ABBA, og nå entrer de Latter, Aker Brygge med en oppdatert sommershow-versjon. Temaet er hundreårsmarkeringen av unionsoppløsningen med Sverige, og spørsmålet er - vil vi egentlig tilbake i Sveriges favn igjen? I showet vil du blant annet få svar på hvordan Norge hadde sett ut i dag om vi fortsatt var i union. Du får høre kjente norske artister drømme seg tilbake til unionen, oppleve Jo Strømgrens dansekompani dramatisere Abba-tekster, parodier på Kristoffer Joner og Aksel Hennie i den nye norsk film "Ludo", som er løst inspirert av suksessfilmen "Uno", og høre 30 parodier på alt fra Harald Rønneberg og Dagfinn Lyngbø til Bjarne Betjent og Rolv Wesenlund. Og selvfølgelig mye, mye mer.

Med Paul Håvard Østby, Anders Bye og Jon Niklas Rønning.
Piano: Ole Morten Aagenæs
Regi: Vemund Vik

Teaternett formidler uredigerte pressemeldinger fra norsk og internasjonalt teater. Teaternett mottar ingen betaling eller andre former for motytelser for denne tjenesten. Vi forbeholder oss retten til uten forklaring å publisere, eller la være å publisere innkomne meldinger. Hjelp oss å være oppdatert! Ønsker ditt teater å formidle noe - send oss en pressemelding! Vår epostadresse:  teaternett@teaternett.no