7. juni 2005

Uredigert pressemelding fra Norsk teaterråd

Norsk teaterråd er 25 år - vi setter fokus på Teateret som politisk arena

Kate Pendry, Tor Arne Ursin, Kristian Seltun og Trine Skei Grande er blant innlederne når Norsk teaterråd i samarbeid med Noregs Ungdomslag arrangerer seminar med fokus på teateret som politisk arena. Åsleik Engmark loser oss gjennom debatten.

Har teateret ei rolle i samfunnsdebatten? Kan teateret med sine krav til form og estetikk fylle rollen som politisk aktør? Hva mener teaterfolk, media, politikere og interesseorganisasjoner om teatrets utvikling?

Dette er noen av spørsmålene Norsk teaterråd vil ta opp når organisasjonen nå fyller 25 år. Teaterrådet har i disse årene jobbet for gode vilkår for den frivillige scenekunsten. Seminaret blir en del av teaterrådets jubileumsfeiring og Noregs Ungdomslags Norsk Amatørteaterfestival på Det Norske Teatret.

Tid: 10. juni 0900-1500
Sted: Det Norske teatret
Pris: kr. 150, -(betales i døra)
Program vedlagt

NB: Det oppfordres til å få med seg pilotforestilingen om Lille K. kvelden før, se vedlagt brosjyre for seminaret!

Har du spørsmål eller ønsker kommentarer:
Norsk teaterråd
Prosjektleder Rune Lundby Tlf. 23 00 21 36 / 909 98 465

Noregs Ungdomslag v/Ida Marie Holmin Tlf. 22 47 70 03
Informasjonskonsulent Trine Smestad Tlf 23 00 21 32 / 932 66 453

www.teater.no
www.ungdomslag.no
www.teaterfestival.no

Teaternett formidler uredigerte pressemeldinger fra norsk og internasjonalt teater. Teaternett mottar ingen betaling eller andre former for motytelser for denne tjenesten. Vi forbeholder oss retten til uten forklaring å publisere, eller la være å publisere innkomne meldinger. Hjelp oss å være oppdatert! Ønsker ditt teater å formidle noe - send oss en pressemelding! Vår epostadresse:  teaternett@teaternett.no