14. desember 2007

UNICEF julegalla
Latter på Aker Brygge,
tirsdag 18. desember, kl 20.00

For tredje året på rad entrer Norges fremste Stand Up-komikere scenen på Latter gratis, hvor alle billettinntektene går uavkortet til UNICEFs arbeid.

At dette er i ferd med å bygge seg opp som en flott tradisjon hersker det ingen tvil om, siden arrangementet i år på Latters hovedscene allerede er utsolgt.

Disse stiller på scenen i år;
Johan Golden, Jonas Bergland, Kristian Valen, Jonas Rønning,
Ørjan Burøe og Christer Torjussen
.
Konferansier er Åsleik Engmark.

Denne uken starter FNs toppmøte om barns levevilkår.
Det er fem år siden forrige toppmøte. Siden den gang:

Aldri har så mange barn opplevd å bli fem år.

Aldri har så mange barn gått på skole.

Antall dødsfall som følge av meslinger i Afrika er redusert med 91 prosent som følge av vaksiner og helsetjenester.

Men;
143 millioner barn lider fortsatt av sterk underernæring som hindrer deres mentale og fysiske utvikling.
1,5 millioner barn dør hvert år diaré som følge av skittent vann.
126 millioner barn utfører arbeid som er skadelig for dem.
5, 6 millioner barn er slaver.
1, 2 millioner barn bli ofre for menneskehandel hvert år.

UNICEF er verdens største hjelpeorganisasjon for barn. Sammen med lokalsamfunn,  myndigheter og frivillige organisasjoner jobber vi i over 150 land for å gi barn til et bedre liv og forsvarer barns rettigheter. Målet er å gi alle barn god helse, utdanning, likeverd og beskyttelse. UNICEF er politisk og religiøst uavhengig og taler barnas sak i alle situasjoner.

- Det som er viktig for barn, er viktig for UNICEF. Vi bygger nettverk og støtteapparat rundt barn som trenger det mest. Samarbeidet med Stand Up Norge har vist at en god latter forandrer livet. Det er vi svært takknemlige for, sier Kjersti Fløgstad, generalsekretær i UNICEF Norge.

Teaternett formidler uredigerte pressemeldinger fra norsk og internasjonalt teater. Teaternett mottar ingen betaling eller andre former for motytelser for denne tjenesten. Vi forbeholder oss retten til uten forklaring å publisere, eller la være å publisere innkomne meldinger. Hjelp oss å være oppdatert! Ønsker ditt teater å formidle noe - send oss en pressemelding! Vår epostadresse:  teaternett@teaternett.no

Testlink