25. mars 2008

fra Det Åpne Teater

Etter ni år i sjefsstolen

på Det Åpne Teater, er det med glede Franzisca Aarflot kan overlate teatret til en ny sjef i 2009.

Foreløpige regnskapstall viser et overskudd 1.049.000 før avskrivinger i 2007. Dermed har teatret lyktes i å tjene inn opparbeidet underskudd fra tidligere år, og er nå i meget bra balanse. God kostnadskontroll, vellykket arbeid med publikumsbygging og en styrking av teatrets inntektsside, er hovedfaktorene bak resultatet.
Siden teatret nyåpnet i 2006 har publikumstallet sakte men sikkert steget, og ligger nå på 56% dekning pr. forestilling. Resultatene fra teatrets langsiktige satsning på manusutvikling er også meget positive.

Aarflots åremål er egentlig ferdig i juni 2008, men hun er av teatrets styre forespurt om å fortsette ut året, og det har Aarflot takket ja til.
Lederstillingen på Det Åpne Teater forventes lyst ut i slutten av april 2008.

For mer info kontakt
Siv Svendsen