7. april 2008

fra Den Nationale Scene

Gripende historie om vanlige mennesker

Det nærmer seg ny premiere på Den Nationale Scene og vi har gleden til å invitere til:

En handelsreisendes død av Arthur Miller
Premiere 10. april kl. 20.00 på Småscenen

Arthur Millers prisbelønte drama et av verdens mest spilte og mest populære teaterstykker noensinne.

Willy Loman er en middelaldrede mann, som har basert sitt liv på drømmen om suksess, og likeledes oppdratt sine to sønner i troen på Den Amerikanske Drømmen.

Livet raser sammen når han opplever at firmaet han har tjent trofast i hele sitt voksne liv anser ham som overflødig og gir Loman sparken.

Dette er en dypt gripende og varm historie om vanlige mennesker, om mannsrollen, generasjonsmotsetninger og opplevelsen av ikke å strekke til. Miller skildrer sine personer med dyp innsikt, humor og medfølelse, og stykket tar opp temaer som er minst like aktuelle og engasjerende i dag, som da det første gang ble vist i 1949.

En handelsreisendes død har vunnet den prestisjetunge Pulitzer-prisen og er kåret til verdens beste teaterstykke gjennom tidene.

En handelsreisendes død
Av Arthur Miller. Oversetter: Michael Evans.
Regissør: Lasse Kolsrud. Scenograf: Bård Torbjørnsen. Lysdesigner: Arne Kambestad.
Med: Lasse Lindtner, Anders Dale, Frode Bjorøy, Karin Stautland, Pål Rønning, Sverre Røssummoen, Hedvig Garshol, Kim Kalsås, Frode Winther og Sigmund Sæverud.

www.dns.no vil forestillingsfoto være tilgjengelig noen dager før premieren.

Reservasjon av inntil to billetter må gjøres innnen fredag 4. april kl. 12, til billettkontoret ved Den Nationale Scene, tlf.: 55 60 70 80 eller på epost til undertegnede.

VELKOMMEN!

Ole Klemsdal