22. september 2008

fra Hamar Teater

Dyret som nektet og Burobengens orkester

Da blir det mere moro! Neste uke gjester to av de senere års mest profilerte frigrupper Hamar Teater.Hege Haagenrud Produksjoner er på turne i Ringsakerskolene med DYRET SOM NEKTET og tirsdag 23.september blir eneste mulighet til å få med seg denne som åpen forestilling. Torsdagsforestillingen med Grimsborken er den første av tre teaterrelaterte konserter vi arrangerer i høst for et eldre publikum, og vi begynner å sniksmake på Torsdag som mulig spilledag. Kom igjen, dette blir spennende!

Tirsdag 23.09 kl 18.00

Alder: Fra tre år og oppover

DYRET SOM NEKTET
Dyrene tar seg fort til rette, de er masete, prater hele tiden og gjerne i kor, ler høyt og leker for mye til upassende tider. Svensken er ett av dyrene som har flyttet inn til gutten. De andre dyrene hater Svensken, han er uenig i alt de andre sier, han skryter, er gjerrig, prater høyere enn dem, og på svensk! - noen mener også at han lukter rart. Hver gang svensken sier noe, blir de andre stille, bare så han skal forstå hvor dum han er. Det gjør han imidlertid ikke, og en dag orker ikke de andre dyrene mer, og i samlet flokk kaster de ham ut. Det skulle de ikke ha gjort! Det viser det seg at naboen er trofejeger ,og mangler ett dyr til samlingen sin: Svensken. Det utvikler seg til en triller, hvor gutten som er livredd naboen sin må vise et mot han ikke har for å redde Svensken tilbake, godt hjulpet av dyrene som kollektivt har fortrengt at det var de som satte Svensken i livsfare.

Hege Haagenrud, freelanskoreograf, utdannet ved den norske balletthøyskole og studio harmonic i Paris

Torsdag 25.09 kl 20.00

Alder: Ungdom/voksne

Teater Grimsborken med Burobengens Orkester - Viser for en skilling

I BUROBENGENS ORKESTER
møter vi fire slitne karer på tampen av en ulidelig lang turné. De byr på seg selv og sine livshistorier ispedd musikalske perler fra fordums tid, skjønt innerst inne har de bare et inderlig ønske om å komme seg hjem. Teater Grimsborken er et kompani etablert i 1998 med base i Oslo, som lager forestillinger for barn, ungdom og voksne. Teater Grimsborken har som målsetting at forestillingene våre skal være lekne, poetiske, musikalske og mangfoldige.

Priser: Vanlig 150,- Barn, student, honnør 90,-. Og husk våre klippekort - da faller prisen dramatisk!

(Mer info og billettbestilling på www.hamarteater.no eller tlf 41514838)

(om du ikke vil ha nyhetsbrev, si i fra og du strykes fra vår mailingliste)