26. januar 2009

Fra
Rogaland Teater

PRESSEMELDING:  Ny hovedsamarbeidspartner – Lyse AS

Det er med glede og stolthet at Rogaland Teater AS har inngått samarbeidsavtale med Lyse AS. Avtalen mellom Lyse og Rogaland Teater har en ramme på 1,5 millioner kr og gjelder for 2009.

”At en så sentral bedrift i det regionale næringsliv vil samarbeide med oss på et betydningsfylt nivå, tar vi som et stort kompliment til det arbeidet vi gjør. Det er fantastisk at en kontakt som ble etablert i kulturhovedstadsåret nå resulterer i videre samarbeid”, sier kommunikasjonssjef ved Rogaland Teater, Jan Egil Øverland. Han legger til:

”Vi har dermed tre samarbeidspartnere som vi opplever er opptatt av viktigheten av kultur for å skape trivsel og utvikling i vår region - samtidig som de er opptatt av de kommersielle mulighetene et slikt samarbeid gir. Vi er overbevist om at det vil gi glede og nytte for begge parter”.

Om bakgrunnen for engasjementet, har Lyse AS følgende kommentar:

” Rogaland Teater er et av de ledene teatrene i Norge. Teatret representerer nyskaping og har gjennom de siste årene vist at de tør gå nye veier i å tiltrekke seg publikum og tilby gode kulturopplevelser på flere scener i byen”, sier markedsdirektør Grethe Høiland.

”Vi startet en dialog med teatret i forbindelse med lys- og strømforsyning til Stavanger2008-prosjektet Eventyr i landskap på Lundsneset. Erfaringen derfra og som hovedsponsor for Stavanger2008 gjør at vi ønsker å satse videre på kultur.
Vi håper gjennom avtalen med teatret at vi skal lære hvordan teatret jobber med nye prosjekter. På lik linje med oss driver teatret med nyskaping og utvikling av nye prosjekter. Vi håper og tror at vi kan ha gjensidig glede og nytte av å utveksle erfaringer og jobbe tett sammen. Dette vil også kunne komme våre kunder til gode. Det blir et spennende samarbeid for oss, vi er åpne for å lære og la oss inspirere”, avslutter Grethe Høiland.

For spørsmål/ytterligere kommentarer ta kontakt med ;

Lyse AS
Markedsdirektør Grethe Høiland