14. april 2009

Fra Det norske Shakespeareselskap

Pyramus, you begin!

En av Storbritannias mest framstående teaterregissører, Gregory Doran, holder foredrag i Oslo torsdag 23. april.
Sted: Villa Grande (Holocaust-senteret), Huk Aveny 56, Bygdøy, Oslo.
Tidspunkt: kl. 19.00.

Gregory Doran er nå Chief Associate Director ved Royal Shakespeare Company. Han har nettopp hatt kjempesuksess som iscenesetter av Hamlet med David Tennant og Patrick Stewart, og har også instruert en rekke andre Shakespeare-stykker for RSC. Han mottok The Olivier Award for Outstanding Achievement of the Year for sesongen med sjeldent spilte jakobinske stykker på Swan Theatre i Stratford i 2002.

Tittelen på foredraget er ’Pyramus, you begin!’: Directing Shakespeare, og henspiller naturligvis på En midtsommernattsdrøm – et stykke som for tiden spilles på Nationaltheatret, og som Doran selv har instruert tidligere for Royal Shakespeare Company.

Arrangementet holdes i tilknytning til Det norske Shakespeareselskaps årsmøte, men foredraget ved Gregory Doran er åpent for alle interesserte - spre gjerne opplysningen til venner og kjente!

For spørsmål om arrangementet eller Det norske Shakespeareselskap, vennligst kontakt shakespeare@shakespeare.no.

Vår epostadresse:
teaternett@teaternett.no