24. august 2009

Fra Pain Solution

Pain Solutions Fakir skole totalskadd i brann:

The Show must go on!

Forrige helg brøt det ut brann i Pain Solutions lokaler på Grünerløkka i Oslo. Årsaken til brannen er fortsatt ukjent. Ingen ble skadet i brannen, men de materielle skadene er store. I tillegg til å huse FakirSkolen – den eneste skolen i sitt slag på verdensbasis – fungerte lokalene som lager for fakirenes kostymer, rekvisitter og scenografi. Disse var møysommelig samlet gjennom de siste seksten årene, fra gruppen ble etablert i 1993 og frem til i dag, og er nå skadet eller fullstendig ødelagt. Alt av teknisk utstyr og annet innbo og løsøre er tapt eller skadet.

Men Pain Solution lar seg ikke stoppe av den grunn. Allerede torsdag spilte gruppen sin første forestilling etter brannen - Pain Solution Sideshow – i Sirkuslandsbyen i Torshovparken. Kostymene luktet svidd, var misfarget og manglet ermer, men Pain Solution presenterte en forestilling som bekreftet at de er énere i verdenssammenheng innen sitt felt; et sideshow spekket med imponerende ferdigheter og humor.

Forestillingen ble presentert for et entusiastisk publikum i telt i en god gammeldags sirkusatmosfære som underbygger Pain Solutions kunstneriske uttrykk. Sirkustelte er omgitt av husvogner, lukten av popcorn er fremtredene og om kvelden lyser sirkusets lyslenker opp Torshovparken.

Pain Solution spiller i sirkuslandsbyen i Torshovparken også fredag 21. august og lørdag 22. august kl. 20.00

Vedlagt pressebilder. Fotograf Helene Fjell

I hvitt: Håvve Fjell; The HeadMaster