22. september 2011

Fra latter.no

BARNELATTER: PRINSESSEN PÅ FJERTEN

På scenen: Linda Mahala Mathiassen, Kristine Magnesen og Eirik Myhr.

LATTER, AKER BRYGGE
Premiere: LØRDAG 1. OKTOBER, kl. 14.00

Billettpris: kr. 100,- + avg.

Billettsalg på telefon: 23 11 88 00 / 815 33 133
Billettsalg på nett:www.latter.no / www.billettservice.no
Mer info / spilleplan: http://www.latter.no/show/oslo/vis-show/Barnelatter--Prinsessen-paa-fjerten/167?menuID=1

«Prinsessen på fjerten» - et interaktivt tulleteater for barn fra 3 - 7 år.

Den tøffe og uredde jenta Billie er forelsket i Ridder Fjomp, og han er så forelsket i henne tilbake at han tar klærne på bak fram og glemmer helt hvordan man snakker. Dessverre har Ridder Fjomp en svært dominerende mor som nekter sin sønn å være kjæreste med noe annet enn en prinsesse. Heldigvis vet Billie råd, hun drar til kongen for å se om hun kan få bli prinsesse. På veien møter hun mange rare figurer i eventyrskogen for eksempel Knut Kvekkeposen, Puppeguri og Den Dumme Dørvakten, for ikke å glemme Kongen over her og der som har store problemer med prompelukt i slottet sitt. Heldigvis har Billie en formidabel luktesans...

«Prinsessen på fjerten» er Kristine Magnesen og Linda Mahala Mathiassens andre humorforestilling for barn på Latter. Den har en enkel setting og en løs ramme hvor barna er aktive og involvert i handlingen. Eirik Myhr har skrevet musikken og er aktivt med som musiker.

Om Kristine Magnesen:
Kristine er utdannet dramapedagog og har drevet med revy, standup og skjult teater. Hun har i mange år vært programleder i barneradio.

Om Linda Mahala Mathiassen:
Revyartist, standuper og skuespiller. Hun er dukkespiller i Barne-tv-serien "Kometkameratene" på NRK, hvor hun spiller rollen som Agent-25.

Om Eirik Myhr:
Eirik er til daglig komponist og lager musikk for film og tv. Han har også bakgrunn fra NRK Barne-tv som rar musikkprofessor i programmet Jubalong.

Ta kontakt med undertegnede eller Stand Up Norge AS på 23 11 88 20 dersom dere ønsker ytterligere opplysninger, pressebilder, pressebilletter eller har andre henvendelser. På premieren vil vi tilby en tradisjonell premiereopplevelse med rød løper, samt boller og brus!

Rune Viken

Dir.: 23 11 88 23