13. oktober 2011

Fra Norsk Teaterråd

Gratulerer amatørteateret! Økningen til amatørteateret og Dramas er på hele 2,2 millioner kroner! Dette er et historisk løft, og regjeringen oppfyller dermed forventingene de har gitt med Kulturløftet 2.0. Dette er dessuten en reell anerkjennelse av det lokale kulturengasjementet og ikke minst av organisasjonene. Amatrøreaterorganisasjonene innehar omfattende kompetanse. De legger til rette for breddekulturen, og er således også viktig rekrutteringsarena til det profesjonelle.

- Dette er et historisk løft, og vi jubler for amatørteateret. Endelig kan medlemsorganisasjonene og Dramas få det løftet det fortjener! sier Christin Sund, generalsekretær i Norsk teaterråd. Hun legger til:
- I fjor var vi Djevelens advokat, i år spretter vi sjampanjen og omfavner Anniken!

Bildetekst: Christin Sund og Svein J. Svensson på Tromsø Dialog 2011. En verdensfestial som den Norsk teaterråd arrangerte i sommer er ikke mulig uten det lokale kulturarbeidet. Årets økning er startskuddet for et lokalt kulturløft! (foto: Andras Løken/Tromsø Dialog).

For yttterligere kommenter, kontakt:
NORSK TEATERRÅD
Generalsekretær Christin Sund, tlf. 926 38 527
Styreleder Svein J. Svensson, tlf. 900 76 027.