20. oktober 2011

Fra Trøndelag Teater

Styret ved Trøndelag Teater har forlenget åremålsperioden for teatersjef Kristian Seltun. Åremålet var i utgangspunktet frem til utgangen av 2013. Nå er det forlenget ut 2014, med en opsjon for teatersjefen på et år til om han ønsker det.

Styret er svært fornøyd med den suksess Seltun har hatt med den kunstneriske profilen han står for. Han har på en fin måte balansert moderne og eksperimentelleutrykk på den ene siden, og teater for et bredere publikum på den andre. Familieforestillingen Rock’n Roll Wolfog Ifigeneia av Finn Iunker er to gode eksempler på dette.

I Seltuns sjefsperiode så langt har Trøndelag Teater vunnet to Heddapriser.Scenograf og kostymedesigner Milja Salovaara fikk prisen for visuell design i En Folkefiende og skuespiller Anders Mordal for beste mannlige hovedrolle i samme produksjon.

Økonomien er i balanse og organisatorisk skjer det også en god utvikling.

Funksjonstiden til teatersjefene ved Trøndelag Teater har de siste tyve år variert mellom 3 og 6 år.

Medvennlig hilsen
Terje Roll Danielsen