23. januar 2012

Fra Rogaland Teater

OBOS BLIR NY HOVEDSAMARBEIDSPARTNER FOR ROGALAND TEATER FRA 2012

OBOS inngår et samarbeid med Rogaland Teater og blir dermed ny hovedsamarbeidspartner for teatret. OBOS ser det som viktig å støtte opp om et rikt kulturliv og støtter flere arenaer innenfor kultur, sport og humanitært arbeid, blant annet Det Norske Teatret og Den Norske Opera & Ballett.

For Rogaland Teater betyr det mye å sikre seg en ny hovedsamarbeidspartner og et ledd i det å ha et godt samarbeid med næringslivet og er stolt av det nye samarbeidet med OBOS. Det er spesielt positivt at OBOS som en nasjonal aktør ser verdien i et samarbeid med en regional kulturaktør som Rogaland Teater.
Rogaland Teater og OBOS har signert en 2-årig samarbeidsavtale som trer i kraft umiddelbart.

”OBOS har en lang tradisjon med å støtte kulturen. Og med Rogaland Teater i sponsorporteføljen vår får vi et teater som har en markant plass i regionen. Vi har stor tro på at teatret både vil bli et godt medlemstilbud til våre allerede eksisterende medlemmer i regionen, samt at det vil kunne være en bidragsyter til å verve nye medlemmer.Vi ser frem til å utvikle sponsoratet og medlemstilbudet”, sier kommunikasjonsdirektør Åge Pettersen i OBOS.

”Rogaland Teater har som mål å ha et godts amarbeid med næringslivet og skape solide egeninntekter. Det er også verdifullt for teatret å etablere møteplasser mellom kultur og næring hvor erfaringer og kompetanse kan utveksles. OBOS sitt fokus på gode tilbud til sine medlemmer gir oss også muligheten til å nå nye publikumsgrupper”, sier direktør Merete Eik.