5. november 2012

Fra Kunsthøgskolen i Oslo

Teaterhøgskolen, Kunsthøgskolen i Oslo.

Skuespillerutdanningens påbyggingsår - “4.klasse” - 2012-2013 presenterer sin første forestilling:

“Døde sjeler”

Med utgangspunkt i Gogols "Døde sjeler" og "Giftermålet", Elfriede Jelineks "Kjøpmannens kontrakter" og Stig Sæterbakkens roman "Kapital" har skuespillerstudentene sammen med regissør Hans Henriksen, skapt en ny forestilling.

De har utforsket hva det vil si å ha "en plass i solen", hvordan er det å være en del av det gode selskap og hvordan er det å være utenfor det? Hva skjer med mennesker som stadig higer etter annerkjennelse og vellykkethet?

Premiere fredag 9.november kl.15.00.

Øvrige spilletider: mandag 12.nov til og med fredag 16.nov alle dager kl.19.30, lørdag 17.nov kl.15.00

Sted: scene 3, Seilduken scene, Kunsthøgskolen i Oslo, Fossveien 24.

Gratis adgang. Billettbestilling på www.event.khio.no/teaterhogskolen

Medvirkende studenter:

Kathrine Thorborg Johansen, Anja Saiva Bongo Bjørnstad, Elias Holmen Sørensen, Renate Hansen Reinsve, Hadle Lavold Reisæter, Kamilla Grønli Hartvig, Endre Sivertsen Ellefsen, Cecilie Enersen, Line Heie Hallem,Torstein Bjørklund og Maria Sand.

Ta gjerne kontakt for mer informasjon, bilder eller annet.

Med vennlig hilsen,
Bjørg Valvik
Rådgiver
Seksjon for kommunikasjon og service