26. november 2012

Fra Latter

Stand Up Norge AS presenterer:
TERJE SPORSEM – KRIG
Regi: Per Olav Sørensen

LATTER PÅ AKER BRYGGE - Hovedscenen
Premiere: fredag 4. januar, kl. 19.30

Uten dødpunkter i én time og 20 minutter. Treffsikkert kroppsspråk, bøtter med scenesjarm, masse energi og proff regi.

- SUNNMØRSPOSTEN

Link til anmeldelse: http://www.smp.no/kultur/article508017.ece

"Publikum hyler av latter!"
- Fredrikstads Blad

"Glimrende Terje Sporsem!"
- Bygdebladet

Terje Sporsem er tilbake med nytt soloshow!

Endelig er Terje Sporsem klar med et nytt soloshow! Etter suksessen med forestillingen "Mitt liv som Terje" er han nå tilbake, og nå har Terje gått i krigen! Med temaer som spenner fra vikinger og jagerflykjøp til 2.verdenskrig, hans opplevelser i Afghanistan og diktatorers familiesituasjon tar Sporsem oss med på vinterens latterbombe!

Terje Sporsem er en av landets aller mest populære komikere. Med sin utstråling, og fysiske stil på scenen, har han de siste tretten årene fått folk i alle aldre til å knekke sammen i latter. Hans evne til å improvisere med publikum er også en faktor som gjør at Sporsem virkelig overbeviser på scenen.

Terje Sporsem ble for alvor kjent for de fleste da han danset seg rett inn i den norske folkesjela som deltager på TV2-suksessen "Skal Vi Danse". Etter det har han vært å se som programleder i flere TV2-programmer og han var i tillegg en av gutta bak TVNorge-suksessen “Judas”. Sporsem har tidligere vært med i flere forestillinger, Og flere har fått anmelderne til å kaste seksere. For tiden er han også å høre i P4s Radiofrokost.

Sporsem har også vært nominert til Komiprisen og flere ganger til Stå Opp Prisen, som han også ble tildelt i 2007.?

På tekstsiden har Sporsem samarbeidet bl.a. med Are Kalvø og André Jerman, og på regi er det ingen ringere enn Per-Olav Sørensen, som nå er aktuell med «Halvbroren». Han har tidligere hatt regi på en rekke produksjoner med Komipriser og nominasjoner som resultat, blant andre "Valgets kval", "Boeing Boeing", "Ali Reza atter en konge" og "Skyfri himmel". Sporsem/Sørensen samarbeidet også under showene "Mitt liv som Terje" og "100 år i rødt, hvitt og blått". Ellers er Sørensen kjent fra både TV, film og teater, med regi på produksjoner som "Mennesker i solen", "Seks som oss", "Honningfellen", "Ali Reza and the Rezas", "TanGhost", "Tater", "Dracula", "Drapene i Aalst" med mye mer. Han er eneste norske regissør bak produksjoner som har priser eller nominasjoner til både Komiprisen, Heddaprisen, Gullruten og Amanda.

Men nå er Terje Sporsem altså aktuell med sin nye solo-forestilling – og dette bør du få med deg!

Billettsalg på telefon: 23 11 88 00 / 815 33 133
Billettsalg på nett: www.latter.no / www.billettservice.no
Reserverte billetter kan også hentes ut på Posten, Narvesen og 7-Eleven.

Smakebit på YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6ACtYeqdErY

Ta kontakt med undertegnede eller Stand Up Norge AS på 23 11 88 20, dersom du trenger ytterligere informasjon, har en intervjuforespørsel, ønsker anmelderbilletter til forestillingen eller har en annen forespørsel. Se vedlagt pressebilder.

Med ønske om en fortsatt morsom dag!

Rune Viken

Dir.: 23 11 88 23