21. mars 2013

Fra Hamar Teater

BOWIEBONANZA PÅ HAMAR TEATER LØRDAG 23 MARS!!!

Hamar Teater ønsker å gi folk rundt og i byen en kickstart på påskeferieuka! Derfor byr vi på Nor - Døst og deres variasjoner over kjente og mindre kjente Bowielåter. Vi gjorde noe lignende i påsken i fjor- og responsen var overveldende! I år flytter vi konseptet inn i den gamle bystyresalen, løsner på snippen og inviterer folk til å reise seg fra stolen - for Bowiesettet til Nor-Døst egner seg til mer en bare lytteglede - de leverer så mye glad energi fra scena at det ikke er mulig å stå stille! Det er ikke dansetvang, altså, man kan godt nyte musikken sittende fremdeles, men muligheten skal finnes!
Nor - Døst er et «paraplyband» som ledes av Kåre Nordseth. Han har aldri lagt trombonen på hylla selv om de fleste nok kobler ham til et lysbord e.l siden han i flere år har vært teknisk leder for bl.a festspillene i Elverum, Kongsberg Jazzfestival, Porsgrunn Internasjonale Teaterfestival (PIT), AnJazz og en hel haug med andre arrangementer.

Obs! Er du i det extravagante hjørnet denne lørdagen? Det er ingen grunn til å la ballkjolen eller andre staslige plagg bli hengende i skapet - Hamar Teaters faste stab lover fin premie til den som stiller i et mere extravagant antrekk en de selv klarer å trekke på seg!

Nei, det er ikke David Bowie og Tina Turner- selv om det kan se sånn ut ;-) Det er sangerne i Nor- Døst som gir full pakke for å få stemninga til å stå i taket - du vil vel ikke gå glipp av dette!
Konsertene til Nor- Døstbandet er kjent for å være en fest- både for ører og øyne. Denne gangen er disse med: Eivind Strømstad og Ole Ronny Tyseng på gitar, Morten Strypet på bass, Tollef Østvang på slagverk,Alf Kippersund Nordseth og Henrik Fishbeck på perkusjon, Marielle Kristiansen og Jan Erik Nyhus på saksofon, Karoline Amb på bassklarinett, Gøril Mostu og Tom Erik Antonsen på trompet, Simen Wie på tuba, Thea Mostu, Tor Brekken, – og sjefen sjøl, Kåre Nordseth på trombone. Og Knut og Johanne M. Kippersund Nesdal synger.

Mere info og billetter på www.hamarteater.no.