17. juni 2013

Merete Eik blir ny havnedirektør i Stavanger!

Merete Eik slutter i stillingen som direktør ved Rogaland Teater AS. Eik har vært ansatt ved teatret i 16 år og hadde først stillingen som administrasjonssjef inntil hun for 10 år siden ble ansatt som direktør. Eik er den tredje direktøren på Rogaland Teater etter Nina Lorentzen (1990-1996) og Geir Bergkastet (1996-2002). Eik vil fratre stillingen i løpet av 4. kvartal 2013 for å tiltre jobben som havnedirektør i Stavangerregionen Havn IKS.

«Jeg har hatt noen fantastisk flotte og lærerike år på teatret, og det er med et visst vemod jeg forlater denne jobben», sier Eik. «Tidspunktet er likevel passende ettersom teatersjef Arne Nøst har forlenget sitt åremål ut 2016 og dermed bringer kontinuitet i ledelsen. På teatret har vi de siste årene utarbeidet en strategi i tråd med vår visjon og vårt verdigrunnlag. Vi har laget konkrete planer for den videre utviklingen av teatret parallelt med arbeidet med nytt teaterbygg - prosjektet Sceneskifte. Nå går vi over i neste fase som er begynnelsen på gjennomføringen av disse planene. Det blir et spennende arbeid for en ny direktør.»

«Styret beklager at Merete Eik har valgt nye oppgaver utenfor Rogaland Teater. Vi kommer til å savne henne. Merete Eik har vært en sentral og viktig bidragsyter for teatret i 16 år. Hun har blant annet sørget for et teater med god økonomisk styring, bidratt til tre teatersjefers suksesser og stått på for at vi har fått Teaterhallen oppusset samt nasjonal anerkjennelse av vår barne- og ungdomsteatersatsning. Vi ønsker Merete Eik lykke til med nye utfordringer», sier styreleder
Brit K.S. Rugland.

Stavanger, 14. juni 2013

Brit Rugland Arne Nøst