7. oktober 2013

Ellen Math Henrichsen blir ny direktør på Rogaland Teater!

Rogaland Teater AS har gleden av å informere om at Ellen Math Henrichsen (47) er ansatt som ny direktør. Henrichsen vil tiltre i stillingen 1 januar 2014.

Ellen Math Henrichsen kommer fra stillingen som leder ved Måltidets Hus. Før dette var hun bl.a. markedsdirektør i Skanem og markedsdirektør i GE Money Bank. Hun har tidligere jobbet med økonomi i Bates Reklamebyrå, Total Norge og vært regnskapsfører. Hun har en Bachelor of Commerce fra University of Windsor i Canada.

Styreleder Brit K.S Rugland uttrykker stor tilfredshet med ansettelsen:
« Jeg er svært fornøyd med ansettelsen av Ellen Math Henrichsen som ny direktør på teatret. Rogaland Teater er inne i en spennende periode og med Ellen Math Henrichsen i to-lederspann med Arne Nøst føler jeg meg trygg på at dette arbeidet vil bli videreført på en utmerket måte. Ellen har demonstrert gode resultater gjennom sitt arbeid for Måltidets Hus og i tidligere jobber innen markedsutvikling. Hun er også dyktig på organisasjonsutvikling og økonomi styring. Jeg ser frem til at styret, den nye direktøren og teatersjefen sammen skal realisere strategien om å være et nyskapende teaterhus og virkeliggjøre planene om et nytt teaterbygg for byen og regionen, slik at Rogaland Teater ytterligere befester sin posisjon som et av landets viktigste institusjonsteatre.»

Ellen Math Henrichsen har følgende kommentarer i forbindelse med tiltredelsen av stillingen:
”Rogaland Teater er en flott organisasjon som har gitt meg mange publikumsgleder og opplevelser og jeg ser frem til at det nå også skal bli min arbeidsplass. Teateret står ovenfor nye utviklingsområder som jeg gleder meg til å være en del av. Jeg tror at erfaringene mine fra utviklingsarbeid i ulike bransjer og arbeidsmiljøer kan være nyttige i denne sammenhengen.”

Styreleder i Måltidets Hus, Knud Daugaard, beklager at Ellen slutter i Måltidets Hus, men ønsker Rogaland Teater til lykke med ny direktør. Ellen har gjort en solid innsats som daglig leder i Måltidets Hus gjennom de siste 4 år og har vært en ressurs for oss i Måltidets Hus. Under Ellens ledelse har Måltidets Hus og klyngeprosjektet NCE Culinology fått en bedre struktur og klarere profil samt oppnådd en langt bedre mediedekning. Aktivitetsnivået og antall partnere i NCE er økt betydelig og 70 millioner i utløste forskningsmidler samt bidrag til spennende produktlanseringer under slagordet Kvalitetsmat til folk flest er noen av resultatene i hennes periode. Ellen vil bli savnet hos oss men vi ønsker henne lykke til med jobben som direktør i Rogaland Teater.

Om Rogaland Teater AS:
Rogaland Teater AS er et av landets største og viktigste regionteatre. Selskapet eies av Stavanger Kommune, Rogaland Fylkeskommune og Staten. De siste fem år har teatret hatt et årlig gjennomsnitt på om lag 90 millioner kroner i omsetning og et besøkstall i gjennomsnitt på 140 000. Teatret har ca 100 fast ansatte medarbeidere.

Stavanger, 1. oktober 2013

Brit K. S.Rugland Arne Nøst Ellen Math Henrichsen
Styreleder Teatersjef