19. desember 2013

Fra Standup Norge

Stand Up Norge AS presenterer stolt:
DR. BERGLAND OG DEN ALTERNATIVE MEDISIN
med Jonas Kinge Bergland

OSLOPREMIERE: TORSDAG 6. FEBRUAR, KL. 19.30

LATTER PÅ AKER BRYGGE
Billettsalg på telefon: 23 11 88 00 / 815 33 133
Billettsalg på nett: www.latter.no / www.billettservice.no

- Jeg skulle gjerne hatt egenskapene til Snåsamannen. Men det har jeg ikke. Det er ingen som har det. Ikke engang Snåsamannen. Når jeg har sagt det på scenen så er det en del komikerkollegaer av meg som sier ”Jonas, du trenger ikke være så skeptisk bare fordi du er lege”, da må jeg svare; ”Du trenger ikke være så tjukk i huet bare fordi du har kort utdannelse”.

- Jonas Kinge Bergland

Jonas Kinge Bergland er lege og komiker. Han jobber til daglig som allmennlege i Oslo, men du kan ha lagt merke til han som gjest i Nytt på Nytt på NRK, programleder i Weltschmerz på VGTV, paneldeltager på Underhuset på TV2 eller som fast spaltist i VGHelg. I 2012 vant han prisen for årets gjennombrudd under Komiprisen. Den 6. februar er det altså Oslopremiere på hans aller første solo-show, samtidig som han i løpet av hele våren reiser ut på sin første solo-turné med forestillingen ”Dr. Bergland og den alternative medisin”.

Hvordan er det egentlig å jobbe som lege? Hvordan er det å få behandling hos en rekke alternative retninger for en lidelse som ikke kan behandles av leger, når du er skeptiker? Hva er alternativet til alternativ medisin? Hva er forskjellen på å behandle sykdom med homeopati-medisiner eller mel fra knoklene til selvdrepte albino-afrikanere? Hvorfor i all verden blir prinsesse Märtha tatt seriøst i et moderne samfunn?
Svaret på det første spørsmålet får du i ”Dr. Bergland og den alternative medisin”.

Regien er ved Vemund Vik.

Se spilleplanen på Latter: http://www.latter.no/show/oslo/showPlan.php?showID=235&menuID=

Se hele turnélisten for våren 2014: http://www.standup.no/turne/?showID=34

Ta kontakt med undertegnede eller Stand Up Norge AS på telefon 23 11 88 20, dersom du trenger ytterligere informasjon.
Vi hadde satt stor pris på om dere kunne oppdatere arrangementsoversiktene deres med disse opplysningene.

På forhånd takk for hjelpen!

Med ønske om en fortsatt morsom dag!

Rune Viken

Dir.: 23 11 88 23