Faust
Eirik Stubø er tilbake med ein ny klassikar. Denne gongen vil han forske i
Faust-tematikken.
Faust er eit viktig stykke, men kvifor? Dette spør regissør Eirik
Stubø seg. Etter den formidable suksessen med Sorga kler Elektra i fjor, er han og teamet
klar for ei ny utfordring på Scene 2. Denne gongen inviterer han publikum til å bli med
på Fausts søken etter det sanne.
Legende
Kort fortald sel Faust sjela si til Djevelen for å skaffe seg alt han attrår: makt,
kunnskap, ungdom, erotikk, rikdom. Forteljinga om vitskapsmannen Dr. Faustus er ei gammal
tysk forteljing frå 1500-talet, og ho har blitt brukt av ulike forfattarar sidan då. Den
som er mest kjend for å ha nytta seg av denne myten i diktinga si er Johann Wolfgang von
Goethe. I Goethes versjon står Gretchen-historia og kjærleiken sentralt.
Goethes Faust
I Goethes drama er Faust ein sprenglærd og grenselaust kunnskapssøkjande
universitetslærar, som lengtar etter å gjere menneskeslekta si praktiske livsrøynsle
til si eiga. For å oppnå dette, inngår han ein pakt med Mefisto. Dersom Faust sluttar
å streve etter høgare innsikt og humanitet, skal sjela hans tilfalle Mefisto. Men dersom
han held fram med å streve etter guddommeleg innsikt kan han vinne frelse. Mefisto gir
også Faust ungdomens gåve attende, så når han møter den vakre og uskuldige Gretchen,
forelskar ho seg hovudstups i han. Men prisen for all jordisk visdom er høg, og vondskap
og død sprer seg som pest blant dei Faust er glad i.
Hovudverk i verdslitteraturen
Verket vert ikkje berre rekna som høgdepunktet i Goethes omfattande litterære
produksjon: Det er også ei søyle i det landskapet som Goethe sjølv gav namnet
verdslitteraturen. Han var del av ei tidleg romantisk rørsle kalla «Sturm und Drang».
Dei var del av den kanskje første popkulturelle rørsla, gjekk med langt hår og
skjortene oppknepte til navlen og kravde kjenslelivet og hjartet sin rett framfor den
tørre forstandsdyrkinga til opplysningsgenerasjonen før dei. Goethe og diktaren Schiller
var dei mest markante aktørane innan denne påverknadsfulle retninga.
Kjelder: Torgeir Skorgen, Bakteppet, Det Norske Teatrets repertoarmagasin, hausten 2013.
Teaternett formidler uredigerte pressemeldinger fra
norsk og internasjonalt teater. Teaternett mottar ingen betaling eller andre former for
motytelser for denne tjenesten. Vi forbeholder oss retten til uten forklaring å
publisere, eller la være å publisere innkomne meldinger. Hjelp oss å være oppdatert!
Ønsker ditt teater å formidle noe - send oss en pressemelding!
Vår epostadresse: teaternett@teaternett.no