Annonsere hos oss?
FORUM / Debatt

Denne side publisert
19. mai 2000

HOVEDSIDE
Om Teaternett
FORUM
Forestillingskritikker
Debatt
SØK

KONSTRUKTIV KRITIKK

Av IdaLou Larsen

Jeg støtter fullt ut instruktørenes forslag til et konstruktivt møte om
teaterkritikk. Jeg har lenge ønsket meg en slik diskusjon.

Da det danske instruktørekteparet som hadde ansvaret for to av DNS' Holberg-stykker tidligere i år protesterte på de norske kritikerne, skrev jeg en kommentar der jeg nettopp oppfordret til en konstruktiv kritikkdebatt.

Det er ensomt å være anmelder, og jeg ville for min del satt stor pris på en fagligdiskusjon der både pressen og teatret kom til uttrykk. Jeg vet ikke hvilken av våre to foreninger som bør ta opp hansken - kanskje begge i fellesskap?

IdaLou Larsen

Teateranmelder i Nationen

Relaterte linker:
Den vitale kritiker? Av Cathrine Th. Paulsen. Dagsavisen 23. august  2000
Norske teaterkritikere: Konforme tradisjonalister Av Anne-Britt Gran. Teaternett, 15. august 2000
Spørsmålet er: En vital eller en livløs kritiker? Av Grethe Indahl. Teaternett 22. september 2000. Første gang publisert i Dagsavisen, sommeren 2000.
Konstruktiv kritikk Av IdaLou Larsen. Teaternett 19. mai 2000
Å være eller ikke være teaterkritiker Av Morten Traavik, Yngve Sundvor, Kjetil Skøien, Kai Johnsen, Anna Dworak, Jon Tombre, Alexander Mørk Eidem, Olof Lindquist, Hanna Tømta.Teaternett  4. mai 2000
Jeg er ingen teatertante Av Hans Rossiné. Dagbladet 28. april 2000
Frykt og avsky i Akersgata Av Morten Traavik, Yngve Sundvor, Kjetil Skøien, Kai Johnsen, Anna Dworak, Jon Tombre, Alexander Mørk Eidem, Olof Lindquist. Dagbladet 27. april 2000
Godt spill i teaterdebatt Av Ingvild Bræin. Teaternett 7. september  2000. Første gang publisert i Klassekampen 14. mars 2000

DEBATT

Teaternett formidler nyheter fra norsk og internasjonalt teater. Hjelp oss å være oppdatert! Skjer det noe der du er - send oss et tips! Vår epostadresse:  teaternett@teaternett.no

Ansvarlig redaktør av Teaternett er Stein Kippersund, Torstadvegen 46, 2335 Stange
Teaternett har org.nr. 980 247 781. E-post-adresse er teaternett@teaternett.no